Forumspel: Raad de Google Street View Stad

't Is niet waar het lijkt, haha !
Nog maar eens C4th’s ogen testen : ontwaar het ‘sleutelelement’ op het plaatje en je komt er zo !

A propos :
Dit plaatje (#4360 - grote zoekplaatjestopic) al gezien en gevonden :wink: ?

Line, je bent van harte uitgenodigd om me na het raden van het plaatje het sleutelelement te vertellen… Ondertussen denk ik dat ik maar weer eens een afspraak maak met een brillenboer ofzo… Ik weet waar het plaatje vandaan komt, maar ik zie het niet… ik zie geen vlag die iets verraadt, hooguit een zwaan, maar die komen ook wel op meer plekken in de wereld voor.

Maar goed, LineC heeft gelijk… het plaatje lijkt ergens anders vandaan te komen dan waar het daadwerkelijk vandaan komt :slight_smile:
Enne… het is niet in Europa, niet in Afrika, niet in Antarctica en niet in Zuid-Amerika…
Zo, de helft van de mogelijke continenten weggestreept :slight_smile:

Vancouver?
Dr. Sun Yat-Sen Chinese Garden?

Je zit soortement van op het goede continent :slight_smile:
Verkeerde land.

:slight_smile:

The Byodo-In Temple in Kahaluu, Hawaii.

Jupz !
The Byodo-In Temple in ‘the Valley of the Temples Memorial Park’ op O’ahu (cfr. Google streetview) werd gebouwd in 1968, ter herdenking van de 100ste verjaardag van de vestiging van de eerste Japanse immigranten op Hawaii.

‘t Is een replica (op kleinere schaal) van de historische boeddhistische Byodo-In Tempel (11de eeuw & Unesco werelderfgoed) in Uji (prefectuur Kioto), Japan.

De tempel en tuin is een heel populaire plek voor trouwpartijen en een gekende filmlocatie. O.m. enkele episodes van de series Magnum, P.I. en Hawaii Five-O werden er gedraaid.

Niet zomaar een zwaan, hè … een zwarte zwaan :slight_smile: !
Web en/of afbeeldingen googelen met “black swan” en “temple” … Bingo (veel amerikaanse oh’s & ah’s in reviews : awesome, amazing, gorgeous, … )!

Jeuj… ik had die zwarte zwaan wel gezien (hoewel die met dank aan de schaduw net zo goed wit had kunnen zijn). En aangezien ik ook in andere landen in de wereld (zelfs hier in Holland) wel eens zwarte zwanen gezien heb, was ik nu niet bepaald in de verleiding om te googelen op zwarte zwaan.

Hoe dan ook: Wederom dank voor de achtergrondinformatie!
Sjos, gij hedde weer een punt.

Score:
Sjos 2
VideJo 1
Marineduiker 1 (hoewel hij een rondje over slaat… )
GerHannimo 1

Retiro park, Madrid

Da’s snel… Je lijkt LineC wel :slight_smile:

Score:
Sjos 3
[TABLE=“width: 137”]

VideJo 1
Marineduiker 1 GerHannimo 1

[/TABLE]

Dank je, ik ken LineC niet maar voelt als een compliment.

voor deze kies ik voor : Bouillon, Waals Gewest

En weer helemaal goed.
En LineC is zo ongeveer de goeroe in dit soort spelletjes, zie ook de ranglijst in het spelletje “Het grote zoekplaatjesspel”…

Score:
[TABLE=“width: 137”]

Sjos 4
VideJo 1
Marineduiker 1
GerHannimo 1

[/TABLE]

Nes, Ameland.

Hollum

Helaas Sjos, je moet nog iets langer wachten voor je eerste vermelding in “The Hall of Fame”.
Dit keer is het punt voor VideJo.

Score:
Sjos 4
VideJo 2
Marineduiker 1
GerHannimo 1

Is niet zomaar een brugske, hé :wink: !

nee idd. kzie weinig aanknopingspunten. (nog minder dan die kerk op cuba :so: )

Ik denk dat LineC hier op een vrij bijzonder feit duidt.
Maar 't is te vroeg nog om echte hints te gaan geven, dat doe ik pas vanavond.
Ach wat ben ik streng…
Twee hintjes wil ik wel los laten:

1. Op planeet aarde
  2. Niet op Antarctica

de Bosporus?

Ja VideJo, dat is de brug over de Bosporus. Helaas heet dit spelletje: “Raad de Google View Stad”…
Dus ik kan de Bosporus niet goed rekenen.