Nope. Per auto ben je maar zo’n zes en een half uur onderweg van Kopenhagen naar Stockholm, waar ik eerder meldde dat het met de auto zeker 18 uur reizen was.
Ook ligt Stockholm nog net iets zuidelijker dan de stad die ik zoek.
Nope. Per auto ben je maar zo’n zes en een half uur onderweg van Kopenhagen naar Stockholm, waar ik eerder meldde dat het met de auto zeker 18 uur reizen was.
Ook ligt Stockholm nog net iets zuidelijker dan de stad die ik zoek.
Dan zal het Oslo zijn?
Kopenhagen - Oslo is zeker geen 18 uur VideJo
Via Wereldwijzer app
Helsinki gok ik. Das wel 18 uur. ![]()
Via Wereldwijzer app
Dat is wat je noemt een beredeneerde gok ![]()
Score:
dutchgirl 1
rvd 1
VideJo 1
Theiz 1
In Europa.
Ja, om 13:30 uur :).
Grappig, ergens in Vlaanderen doet/deed eenzelfde verhaal de ronde over een ‘knappe’ prestatie van de inwoners !
update
aan dat nachtelijke ‘vermeende’ voorval danken de inwoners van beide steden hun gemeenschappelijke bijnaam ![]()
LineC: Dank voor deze bijdrage. 't Was voor mij wat makkelijker googelen waar je op doelde, aangezien ik (raar genoeg) de stad weet ![]()
Theiz: Het ligt inderdaad in Nederland. Enneh… goed oog. Heb zojuist een halve minuut naar het plaatje lopen staren op zoek naar een fiets met fietstassen. ![]()
Allez … plaatjes googelen met :
‘Nederland’ en functie van het geheel (geen 36 mogelijkheden, hè) en/of karakteristieke kenmerken van toren (vandaar die “om 13:30 uur”).
Nog dit :
beide steden, in Nederland en België, liggen langs de weg op zowat 110 km van elkaar.
“Ons bin zuunig”
maar LineC strooit wel met wat aanwijzingen (denk ik… alles boven de “Nog dit” kan ik momenteel nog niet helemaal plaatsen, maar die licht LineC vast later nog wel toe??)
Middelburg
Helemaal goed.
Nu toch wel benieuwd wat LineC bedoelde met de “vandaar die 13.30” ??
Score:
dutchgirl 1
rvd 1
VideoJo 1
Theiz 1
Marineduiker 1
Edinburgh
Maneblusser is een populaire bijnaam voor een inwoner van Mechelen (B), en … van Middelburg.
Waarom 13:30 uur ? Niet te ver gaan zoeken, hé :).
Louter en alleen om de aandacht op die toch wat aparte toren met klok te vestigen. Hielp mij om snel Middelburg te googelen : hoge (lange) toren, octogonaal, …
Ja, die maneblussers had ik al snel gevonden. Leuk verhaal ![]()
En ik verder maar zoeken op toren, klok, streetview, 13.30 uur etc…
zucht.
Marineduiker: Om maar in het Schots te reageren: Aye!
Score:
Marineduiker 2
dutchgirl 1
rvd 1
VideJo 1
Theiz 1
Een verkeersbord met het woord BUMP er op. Engelstalig land, maar men rijdt er rechts.
Australië?
Die redenering snap ik niet Videjo, voor zover ik weet rijdt men in Australië toch aan de linkerkant van de weg…
Het valt op hè, dat ik nog nooit in Australië geweest ben!
En ik weet wel zeker dat jullie beiden, dutchgirl en VideJo, al in dat land geweest zijn !