Forumspel: Raad de Google Street View Stad

En weer goed.
Score:
rj1102 2

Medellin?

Yup.

Score:
rj1102 3

Toch ook maar eentje inpikken :

Nome, Alaska
link
*“Een onbewezen theorie over het ontstaan van de naam van de stad is dat de kaap waar Nome nabij ligt op een kaart van Alaska uit de late 18e eeuw, gebruikt door een Britse officier die de kust verkende, werd aangeduid met ? Name (Naam?). Een kaartenmaker las deze aantekening als “C. Nome” (Kaap Nome) en plaatste dit als naam op een nieuwe kaart.”

*https://nl.wikipedia.org/wiki/Nome_(Alaska)#Etymologie

Dank voor de extra info, leuk te lezen!

Score:
rj1102 3
LineC 1

Zijn dat Suske en Wiske op de achtergrond? Dan gok ik Brussel…

Goed gezien, ze lijken inderdaad wel op Suske en Wiske, maar zullen het waarschijnlijk niet zijn.

Brussel is de foute stad, Belgie het foute land en Europa is ook niet het gezochte continent. Qua lengtegraad zit je er niet heel erg ver naast (alhoewel… je zult die afstand maar moeten lopen…)

Oei, lengtegraad, breedtegraad, haal ik altijd door elkaar, maar volgens mij moet ik verticaal zoeken.
En als het niet Europa is, moet het dan wel West-Afrika zijn. Maar het is al laat, dus laat ik Largos (Nigeria) gokken.

Ik bedoel Lagos, maar ik vraag me af of ze daar überhaupt parken hebben…

Continent is goed. Je mag uit mijn hoofd nog een beetje richting een andere lengtegraad en ook wat zuidelijker.

Het onderste land in Afrika om precies te zijn.

Ik zie geen bloemen, maar misschien toch Bloemfontein (ZA)?

Ik zie anders ook geen fontein :biggrin:

Land is in ieder geval goed.
De gezochte stad bevindt zich nog een stukje oostelijker van Bloemfontein

Moet helaas blijven gokken: Durban?

Stop maar met gokken, je hebt hem!

Score:
rj1102 4
LineC 1

Palmerston North, Nieuw-Zeeland

link

Goed verstopt! We zullen wel nooit weten wat Suske en Wiske in deze achtertuin doen…

Children’s Memorial, in de ‘Garden of Remembrance’ van het Durban Holocaust Centre.

Palmerston North is goed.

Score:
rj1102 4
LineC 2