Forumspel: Raad de Google Street View Stad

Redelijk fout :slight_smile:

Oke, tijd voor een hint: De gezochte stad ligt in Zuid-Amerika en heeft als bijnaam “La linda”

Salta ?

Haal dat vraagteken maar weg… Aangezien ik al eerder de Vlaamse mol-serie had aangehaald, leek het me wel leuk om ook even een plaats te doen waar zij (de eerste aflevering) geweest zijn.

Score:
LineC 3
rj1102 2

Jeruzalem?

Hoewel het “redelijk fout” is, zit je er nog niet eens zo heel erg ver naast (zo’n 5800 kilometer, hoewel je met de auto wel een eeh… bijzondere route neemt als je vanuit Jeruzalem naar deze stad rijdt).

Dan ga ik morgen nog even verder kijken. Zelfs Jeruzalem - Utrecht is minder dan 5800 km met de auto, dus ik heb nog een groot deel van Europa en Noord-Afrika te doorrijden met mijn autootje.

Doet mij denken aan Conimbriga, in Portugal.

Raar genoeg kom je als je met de auto gaat wel even kort nog in Europa, maar ik zou voornamelijk zoeken in noordelijk Afrika.

Alexandrië?

Marrakesh

link

Grappig ! Daar geweest, maar dat ‘paleis’ niet herkend …

In Salta ‘la Linda’ overigens ook (2x zelfs), maar geen idee waar dat monument staat.

Yup, Marrakesh is correct. En als je per auto van Jeruzalem naar Marrakesh rijdt, dan wordt je (ondanks de weg die daar op de kaart lijkt te lopen) toch echt via Europa geleid.

Voor LineC, het Salta plaatje bevindt zich hier.

rj1102 en LineC houden zich mooi in evenwicht.

Score:
LineC 3
rj1102 3

Brussel

is goed.
Stuivertje wisselen gaat door.

Score:
LineC 4
rj1102 3

Izmir?

Redelijk fout… Is behoorlijk eindje zwemmen

In Conakry ?

Hoewel … in dat ‘bollenwinkeltje’ daar is er weinig blauw in de aanbieding :slywink: