Forumspel: Raad de Google Street View Stad

Ja, Nee!

Cfr HGZPT

Geen idee !
Wilde gok : Helsinki ?

Knap… Noord-Europa is goed, daar liggen ruwweg drie landen en geen enkel iemand heeft het juiste land te pakken :slight_smile:
(wellicht overbodig, maar dus ook niet de juiste stad)

Trondheim?

In Noorwegen : Kristiansand, Vest-Agder !

Opeens allebei het juiste land… Sjappoo (om maar eens een goed frans woord te verhollandsen).

Cameo heeft ook de goede stad en daarmee de ronde gewonnen, met een 5-0 score!
Is slechts 2 personen eerder gelukt, Sjos in november en december vorig jaar en LineC in december vorig jaar en juni dit jaar. Kortom: een select gezelschap!
En ook memorabel: Je staat op de tweede plek in de Hall of Fame, je bent Sjos voorbij, maar ja… jij hebt nu een rondje tegoed waarbij je tandenknarsend kunt zien of Sjos pogingen onderneemt om op gelijke hoogte te komen :biggrin:

HALL OF FAME / Google Street View Expert

LineC 10*****
Cameo 10****
Sjos 10***
rj1102 ******Marineduiker ***
dutchgirl **
Martijng *
C4th - VideJo

En ik doe samen met jou?

Nieuw rondje… beetje makkelijk beginnen :biggrin:

Anaheim?!

link

Yep, ik besloot eerst maar eens bij Disney langs te gaan. De naam van het Disneypark had ik trouwens fout gerekend, ik zocht Anaheim, dus dat heb je goed gedaan rj.

Score:
rj1102 1

Meer Disney !
Tokio ditmaal ?

Of liever, meer precies :
Tokyo Disneyland, in de stad Urayasu ?

Uiteraard is dat goed.

Goed, ik weet dat er nog minimaal twee Disney-complexen zijn, maar laat ik er maar even mee stoppen.

Score:
rj1102 1
LineC 1

Port Vila

Da’s goed. Leuk potje dit…

Score:
rj1102 1
LineC 1
Sjos 1

Funafuti

Met dank aan Port Vila lol2 !
Toeval : tot vanochtend dacht ik dat Port Vila de hoofdstad van Tuvalu was. Toch even nagetrokken, maar niet dus. En zo hoorde ik vanochtend ook voor het eerst van Funafuti. Leuke naam !

Maar dan is dit toch Fongafale??

Tja … Google maps heeft het over Funafuti.
Funafuti wordt vermeld als atol, maar ook als hoofdstad van Tuvalu. O.m. hier.

De jury heeft het laatste woord lol2.

Jullie sporen niet… Serieus, jullie worden te goed voor dit spel…
Oh, tussen plaatje kiezen en definitief op plaatsen klikken blijken er wat meer berichten gepost…
Ik heb inderdaad Funafuti staan als antwoord. Heb even gekeken in het lijstje met landen dat ik nog niet aangedaan had, zag Tuvalu staan, zocht even op de hoofdstad en dan kom ik inderdaad op Funafut uit… Fun-naam zullen we maar zeggen.

Dus de jury zegt: Punt voor LineC

Score:
LineC 2
rj1102 1
Sjos 1

gokje : Rotterdam ?

Haha : Boijmans van Beuningen