lol2
Knap !
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voor men het doorhad… :biggrin:
Ben ik blij dat ik de plaatjes nog niet tot aan het einde van het alfabet heb klaargezet, anders had ik wel veel te veel werk gedaan voor iets wat uiteraard niet meer zo leuk is nu men het eenmaal doorheeft.
Score:
Cameo 4
Sjos 2
Miami ?
Cayala,
of is het officieel Paseo Cayala Guatamala Stad?
Tja… het heet eigenlijk “Raad de Google Streetview stad”… maar als je er in slaagt om het zelfs nog gedetailleerder te benoemen… Cayala is de wijk / het gebied van de screenshot. Het ligt in Guatemala city in… juist Guatemala… had nog iets klaar staan voor het geval het nog niet ontdekt zou zijn, wilde hem toch maar niet weggooien ![]()
Score:
Cameo 4
Sjos 3
.
Hoorn
Grinnik… Hoorn in Holland ja.
Als tweede hint was er nog geweest: Dit is plaatje 400, 400 is een belangrijk getal in Hoorn dit jaar. 400 jaar geleden werd Kaap Hoorn gerond!
Oke, tot zover was ik vanmorgen gekomen met mijn verzameling… een (redelijk bekende) plaats met een i in een land beginnend met i was even wat lastiger, dus dat had ik op de lange baan geschoven en daar blijft die ook even staan.
Kortom: Je hoeft het niet te zoeken in India, Ierland, Indonesie of wat dan ook… ik pak weer een willekeurig land.
Score:
Cameo 4
Sjos 4
Riga :unibrow:
@rj als dit goed is dan kijk maar vast bij de J in J
Ha, dat heeft de nachtploeg weer goed voor elkaar !
Dat G in G plaatje heeft me Genekt :). Leek me een wat steriel en artificieel aandoend plaatje dat niet in een G-land thuis hoorde. En dus niet eens verder in die richting gezocht. Grrr …
ben het helemaal met jou eens. ik was in America (hoewel ik toch het gevoel had dat ik het ergens anders moest zoeken) aan het rondrijden tot ik daar ergens een plaatje tegen kwam met wat “bekends”. Puur geluk dus. C4th wordt er steeds beter in om het “onbekende” of beter gezegd “onverwachte” in steden te vinden.
Hoorn was daarop een uitzondering. Die komt gewoon direct binnen. Zo blijft het leuk ![]()
Tja …
Ik was in 2007 in Guatemala City. Toen was die hoog beveiligde exclusieve Cayala-buurt er nog niet. Voor de goedkoopste woning (flat) moet er zowat 70 gemiddelde jaarweddes neergeteld. Sin commentario …
The Guardian - Associated Press in Guatemala City - 13/01/2013 :
Guatemalan capital’s wealthy offered haven in gated city.
Tja, dat zou je kunnen doen… maar ik denk dat ik op sommige gebieden net zo autistisch ben als Sheldon in The Big Bang Theory… ik zou geen J in J kunnen plaatsen zonder dan toch eerst een I in I plaatje… en daar zal ik dan toch even wat langer voor moeten gaan zitten… moeilijke plaatjes zijn leuk, maar om een gehucht met vijf inwoners, drie koeien, een paard en een kudde schapen te gebruiken… ik wil jullie graag nog wat langer als deelnemers houden.
Enniewee… Riga is uiteraard goed… Zag gisteren voor de wedstrijd van Oranje wat mooie plaatjes uit deze stad langskomen… en ik moet eerlijk zeggen dat ik me tijdens dat “toeristische/aardrijkskundige” stukje voor de wedstrijd meer vermaakt heb dan tijdens die 90 minuten die daar op volgden…
HALL OF FAME / Google Street View Expert
http://media.wereldwijzer.nl/vast02/wwz.1446.png
LineC 10***
Sjos 10**
Cameo *********Marineduiker *** - rj1102 ***
dutchgirl **
Martijng *
C4th - VideJo
De wagen gaat weer rijden (tenminste, het karretje van rj1102, he’s back in the game (tenminste: hij mag weer meedoen, of hij dat ook echt doet moeten we even afwachten)).
Asnières-sur-Seine
Eeh… wat? Sorry, nog nooit van die plaats gehoord, maar aangezien ik vrij zeker weet dat de Seine daar niet stroomt weet ik zeker te melden dat je in het verkeerde land zit (en dus ook de verkeerde plaats)
Nederland?
IJburg?
IJburg zou dan toch eigenlijk Amsterdam moeten zijn (kijk, van IJburg heb ik dan wel eens gehoord), maar het ligt niet in Nederland, sorry.
Auckland?
Redelijk fout ![]()