Forumspel: Raad de Google Street View Stad

De jury had deze link opgeslagen bij de door haar gekozen plaats. Linkerbovenhoek verraadt het goede antwoord.

Morgenvroeg een volgende opgave.

Tja, bij betere bestudering ziet het er ook wel erg raar uit dat een punt waar duidelijk een groot water is zich midden in een stad bevindt (Blijkbaar doen blauwe puntjes in streeview heel af en toe ook zelf aan sightseeing).

Mede ook door een PB van Sjos, waarin zij melding maakt dat ze ook eigenlijk wel geloofd dat rj gelijk heeft, ga ik het punt aan rj1102 toekennen.
Heerlijke sportieve spelers zitten er toch in dit spel. Top jongens, bedankt!

Score:
Cameo 1
rj1102 1

Granada Spanje ? :slight_smile: albaicin

Ha, ha , wat een wijze jury;)
En ik ga al vast kijken waar Granada nog meer ligt op onze aarde naast Nicaragua en Spanje:)

Goed plan rj1102… :biggrin:

Maar klopt, Granada is goed, maar geen zorgen over de jury, Sjos wist niet wat ik van plan was, dus of ze heeft inmiddels mijn humor een beetje door, of ze heeft het gewoon goed geraden (of herinnert van een eerdere vakantie??)

Hoe dan ook, het is gewoon goed.

Score:
Cameo 1
rj1102 1
Sjos 1

Aachen?

Alkmaar

grandcafe Granada :slight_smile: Google Maps

Alkmaar?
Google Maps :slight_smile:

Oeps, ruim te laat;)

Grinnik… je had me zelf op het idee gebracht rj…
Ben ook benieuwd of Sjos ook direct op google maps alle Granada’s heeft opgezocht :slight_smile:

Hoe dan ook: Nieuwe hint, in de volgende plek zit geen granada… er zullen niet eens granaatappels gekweekt worden (denk ik… ik moet nog een plaatje verzinnen).

Score tot nu:
Sjos 2
cameo 1
rj1102 1

Petersburg, Alaska

Knap en onder de indruk… had niet verwacht dat zo’n gat zo snel herkend zou worden.

Score:
Sjos 2
Cameo 2
rj1102 1

Wo ist der bahnhof?
Bielefeld?

En zo staan alle deelnemers tot nu toe aan deze ronde weer gelijk:

Sjos heeft er 2, Cameo heeft er 2 en ook rj110… 2 :biggrin:

Vandaag even een wazige Raad de plaat… Half beslagen cameralens?? Ik weet het niet.
Succes ermee!

Wazig gokje:
Kuala Lumpur ?

Fout! In Maleisië wordt links gereden.

Nog maar een gok : Rangoon?

Gok ik mee: Vientiane?

Sorry rj1102, Cameo’s monoloog leverde het goede antwoord op.

Score:
Cameo 3
Sjos 2
rj1102 2

Mekka !