pff…'k zou zo denken dat het wel eens gewoon op een warme dag in Nederland zou kunnen zijn, een orientaals ingericht prieeltje : personen met grote gestalte ? en blonde haren ?
Het te zoeken plaatje met de zitbanken : m.i. geen te localiseren aanknopingspunt als zoekopdracht. Rustbanken in het groen…lege tafeltjes er wordt daar niets geserveerd ?
Bis.plaatje:
De palen/naakte boomstammen staan die in de directe omgeving van die zitbanken of in een groot park waar ergens dan ook die zitbanken staan? Als die palen symbool staan voor iets, is het misschien te vinden: maar juist dat plaatje is niet de zoekplaat. Een bis-plaatje kan, maar een aanknopingspunt op het zoekplaatje naar de locatie op zich moet er altijd zijn.
In het verleden is een dergelijk euvel al wel eens voorgekomen, een vb. “een fuut op een nest in het riet” : maar ik vermoed dat de plaatser later z’n geplaatst zoekplaatje heeft verwijderd. Dat beeld staat alleszins niet meer in het vorig deel van het Grote Zoekplaatjestopic: zie pagina 293 vanaf post #7009 dd.22/09/2011 tot zoveel… berichten later! http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=81115&page=293
Laten we ongewild niet naar eenzelfde scenario gaan en vooral laat niemand zich hier erg aangesproken voelen, missen doen we wel eens allemaal.
Misschien toch nog maar een hint om tot een oplossing te komen ? Zonodig: hints met de paplepel om eruit te komen ondanks dat m.i. het zoekplaatje zelf geen reeël aanknopingspunt tot de oplossing biedt. Wordt het ondanks nog een leerrijke verrassing?
P.S. Terloops: zoekplaatjes hoeven niet meteen opgelost te zijn. Meermaals kan het wel enkele dagen duren tot de oplossing : niet iedereen is op dezelfde dag of tijdstip online, maar de summiere spelregels zijn er om rekening mee te houden.
Het vorige zoekplaatje was in Istanbul.
Ik zou in dezelfde sferen blijven. Nou, als je in Istanbul bent geweest, dan heb je ook vast wel eens in een theetuin geweest. http://www.joenjeannette.nl/html/istanbul_59.html
En daar zit hem het aanknopingspunt.
De link tussen het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika in Tervuren en de ‘Bandudu Water Jazz Band’ op de rotonde voor het museum is duidelijk.
“*Als ik denk aan Tervuren komen spontaan ‘water’ en ‘Afrika’ in me op. ‘Water’ omdat je in Tervuren prachtige natuurlandschappen hebt met veel waterpartijen en ‘Afrika’ spreekt ook vanzelf: De dieren lijken uit de richting van het Afrikamuseum te komen”, *vertelde Tom Frantzen (bron : Randkrant Oktober 2004).
@katrien69 : 'k Heb even met mezelf overlegd, haha, en ja, je hebt je eerste puntje binnengehaald. Het is duidelijk dat je wist dat die fontein in Tervuren te vinden is. Jij bent dus aan zet.
@VideJo : op de valreep geklopt door katrien69, sorry. Je antwoord is uiteraard correct én volledig ! Maar ik neem aan dat je het ermee eens bent dat katrien69 dit puntje krijgt.