Frankrijk - Hautes Alpes : De foto toont “Le Col du Lautaret” genomen vanaf “Le Col du Galibier” = staat een gedenksteen ter herinnering aan Henri Desgrange die de 1ste Tour de France organiseerde.
(Verticaal zuidelijk onder de Col du Galibier en Col du Lautaret heb je het grote stuwmeer van Serre-Ponçon en even oostelijk hiervan de vallei van Barcelonette met zijn Mexicaanse villa’s. Heb in het verleden eens een zoekplaatje neergezet ivm een van die Mexicaanse villa’s).
@Maffi : Alpe d’Huez…zo dichtbij…ff naar rechts(oostelijk) gekeken en bingo…!
Je kijkt niet de kant van de Lautaret op maar precies de andere kant op, je kijkt dus richting het noorden in plaats van richting het zuiden. Echter, ik vroeg niet welke kant ik op keek maar ik vroeg naar de berg. De berg klopt dus ga ik hem zonder problemen goed keuren.
Wist wel dat het een van die moest zijn, maar had geen tijd. Gokje gewaagd. Heb al eerder een plaatje van een gite geplaatst in de buurt van Ailefroide, vlakbij de Pelvoux. Alpen zijn favoriet, dus komende week smullen met de tour, maar morgen eerst rit naar de top van de Ventoux kijken!!
To see the largest fish statue in the world, look no further than the National Freshwater Fishing Hall of Fame and Museum in Hayward, Minnesota. The massive 143-foot fibre-glass muskie serves as a “Shrine to Anglers.” Enter through a door in its tail and make your way up its body to check out the names of Hall members and other memorials and tributes. The mouth at the top opens up into an four-story-high observation deck.
Ja, natuurlijk. Al is het meest opvallende aan het complex waar de toren deel vanuit maakt gewoon zichtbaar op de zoekplaat. Of misschien onzichtbaar, want het betreft de “hoek” van het gebouw dat er niet is. Vandaar de blinde muren. De eigenaar wilde niet verkopen en toen is het gebouw gebouwd zonder die hoek. Daar zat een winkel, maar die is gebombardeerd in WOII, maar ondanks dat is het gebouw daarna nooit afgemaakt. De stijl is een soort Neo-Classicisme, misschien zelfs Neo-Renaissance. Het heeft vooral italiaanse kenmerken. Het was een ongekend grote toren voor die tijd in het betreffende land.
Victoria Tower,
Municipal Buildings, Greenock (Scotland).
http://www.skyscrapernews.com/buildings.php?id=2337
*Victoria Tower is part of the complex of Municipal Buildings that was constructed largely between 1881 and 1886 in an Italianate style, and to a scale then unseen in the rest of Scotland. *
*The building famously has a corner missing, something that has never been fixed. This is called “Cowan’s Corner” after the landowner of the time who refused to sell his plot for redevelopment. A bomb destroyed the shop that sat there in 1941 and although it was always assumed that the Municipal Buildings would eventually be completed with temporary blank facades were erected bounding the site, it has never been fixed. *