Ha, ha, de reactie van Henneman richting ING is grappig. Jammer te lezen dat De Heerd ook is/wordt gesloopt. Ik had daar mijn eerst vaste baantje in 1989. Maar goed, het kantoorpand was inmiddels ook hopeloos verouderd.
Enne, verrast dat dit van een andere kunstenaar is, een beetje plagiaat…
Op het eerste gezicht erg gelijkend, idd.
Die Ulrich Klages is overigens eerder een designer dan een kunstenaar (klages-design.de).
Wellicht dacht ie : “*Beter goed gejat dan slecht bedacht.” *:redface:
Plagiaat in de kunst !? Al veel om te doen geweest …
En dat is helemaal goed. Raar dat Miss Unesco dit niet wist…
De kerk werd namelijk in 2003 opgenomen op de UNESCO-werelderfgoedlijst, samen met de Joodse wijk.
De Sint-Procopiusbasiliek is een 13e-eeuwse Romaans-Gotische kerk in de Tsjechische plaats Třebíč en is vernoemd naar Procopius van Sázava. De kerk is het enige overgebleven gebouw van een klooster dat in 1101 gesticht was door Benedictijner monniken. In de 13e eeuw werd aan dit klooster de kerk toegevoegd, die met een lengte van ruim 100 m één van de grootste van Europa is.
Het kwam in de Middeleeuwen in handen van de Hussieten, die de kerk voor een deel vernietigden. De kerk werd daarna weer hersteld, maar werd weer beschadigd tijdens de Dertigjarige Oorlog. In de 18e eeuw is de kerk gerestaureerd onder leiding van de architect Franz Maximilian Kaňka en in de 20e eeuw onder leiding van K. Hilbert.
Ha ha. Niet van Nederlands en niet van Belgisch gemeenschapsgeld… en misschien ten overvloede, ik wil weten wie wordt afgebeeld, niet waar het het beeld staat of wie het gemaakt of betaald heeft.