Klopt, die is het niet.
Dit reuzenrad is niet eens half zo hoog, maar idd wel mobiel.
Het bedrijf dat voor dit rad tekent ligt zowat 130 km rijden van Hollandia vandaan.
Opgelet: 't gaat hier niet om de maker van het rad, maar wel om het gebouw erachter, hè.
Dat snap ik, maar als jij had toegegeven, dat het een rad van Hollandia was, dan had ik ze gebeld om mij te vertellen, waar dat rad gefotografeerd was. Ik ken daar namelijk een paar mensen en er is mij heel wat aan gelegen om er weer een puntje bij te krijgen.
In 1835 arriveerde de eerste trein Brussel-Antwerpen in Antwerpen.
Het huidige (en derde) stationsgebouw Antwerpen-Centraal werd gebouwd rond de eeuwwisseling (19de naar 20ste eeuw).
Het Centraal Station wordt vaak genoemd als één van de mooiste ter wereld. Tussen 2000 en 2009 werd het monumentale gebouw volledig gerenoveerd en de spoorhal verdubbeld in capaciteit. De unieke metalen perronoverkapping was eerder al gerestaureerd.
Vroeger was Antwerpen-Centraal een kopstation waar treinen moesten keren. Maar sinds 2007 kunnen treinen doorrijden dankzij de spoorwegtunnel tussen Antwerpen-Centraal en het noorden van de stad.
Elk jaar opnieuw kunnen liefhebbers in de zomer en tijdens de eindejaarsperiode toertjes draaien in een reuzenrad dat dan opgesteld staat voor het Centraal Station.
Grinnik, ik wil je anders ook wel vast een PB’tje sturen als ik weer eens een foto plaats met waar het ligt
Als jij dan hetzelfde voor mij doet, dan komen we vast wel ergens in de buurt van LineC uit :sliepuit:
Aït-Ben-Haddou is een middeleeuwse Berberse verstevigde stad.
Op de UNESCO-werelderfgoedlijst, en een bekende filmlocatie :
O.m. The Jewel of the Nile, The Last Temptation of Christ, Lawrence of Arabia, Kundun, Gladiator, …
zucht, zul je net zien. Komt de postbode aan de deur met pakjes (waaronder de bij wereldwijzer gewonnen super tas van bagageonline.nl… dus even tien minuten afgeleid, staat er al een nieuwe foto en een antwoord… zo haal ik LineC toch nooit in moppermoppermopper
Zal ik je eens wat verklappen? Mijn vrouw bezorgt pakjes voor DHL en ik heb haar gevraagd op tijd bij jou aan te bellen.
Volgende plaatje.
Waar is dit?
Ergens in Europa, aan de andere kant van het kanaal. Ergens in de contreien Groot-Brittannie, Schotland, Ierland, Noord-Ierland Kortom: het kan nog alle kanten op.
Tja… dan mag je haar wel eens vertellen dat zij zich mag scheren. Of zou het toch een meneer met een kaal hoofd en een baard zijn geweest? By the weg… het was geen DHL.
Huisarts… Geen pretje. Heb mijn hele armen vol met uitslag en bulten en blaasjes zitten. Bulten en blaasjes zijn onderling nog aan het ruzieën of ze mij jeuk of een brandend gevoel willen geven… NIET TOP.
Heb hormoonzalf gekregen en een “koelzalf met vaseline”… Vraag me af wat zij onder “Koelzalf verstaan”.
Enniewee… ik doe weer even mee met een eventuele volgende plaat.