Juist, VideJo.
De archeologische site van Jerash (Jordanië), en met name de centrale noord-zuidstraat die Cardo maximus werd genoemd.
Jerash was in de oudheid bekend als Gerasa en is één van de belangrijkste Grieks-Romeinse-Byzantijnse steden in het Midden-Oosten. De stad was één van de Dekapolissteden.
Graag : Wat (naam van dit gebouw) en Waar (plaats en land) ?
Afgeschrikt ? Nee toch !? Één-tweetje ? Waar wil je naartoe ?
De voorbije dagen hebben niet alleen VideJo en ik gescoord en/of gereageerd, niet ? (Terloops, het aantal malen dat dit topic bekeken wordt, stijgt exponentiëel …)
Verder ben ik het eens met je : hoe meer deelnemers, hoe prettiger, interessanter, spannender …
Een beetje humor… als geintje bedoeld, niemand hoeft zich aangesproken te voelen !
"Weinig volk op pad ! Afgeschrikt ? = occasionele zoekers of minder onderlegde zoekers haken gemakkelijker af. Een plaatje dat x-maal wordt bekeken betekent geenszins dat dit allemaal potentiele zoekers zijn. Sommigen kijken even uit interesse maar doen er niet aan mee. (zo is het nu, zo was het vroeger).
@Stancy : Wat moet ik precies verstaan onder :
*“Ouarzazate/Skoura - Kasbah = Taourirt ? Amerhidil ?” Twee gokken in één ?
Skoura in de provincie Ouarzazate ?
Of bedoel je de steden Ouarzazate of Skoura ?
Kasbah Taourirt bevindt zich in de stad Ouarzazate. Alerhidil in Skoura, provincie Ouarzazate.
**
Kan je je antwoord wat preciseren en/of aanvullen, aub ?
niet Ait Benhaddou.
Update :
'k Zie intussen dat Theiz het volledige en precieze antwoord heeft gegeven. Wellicht op basis van de suggesties van Stancy ? Uitzonderlijk een puntje voor beiden, haha ??? Wat zegt het reglement precies (ff opzoeken) ?
Telegramstijl.
Ik bedoelde in volgorde de steden, respectievelijk gevolgd door de naam vd kasbah aldaar.
Haha… wie is hier het sterke geslacht ? Als vrouwen laten wij ons niet kennen, hé LineC ? Theiz dus een puntje ! Hahahaa…a !
‘k Heb even met mezelf overlegd : het puntje gaat naar VideJo (grapje:)).
Theiz scoort en is aan zet.
@Stancy.Je hebt het antwoord zowat weggegeven. En Theiz heeft geen seconde geaarzeld om het puntje in te pikken. Zo kennen we hem, hé !?
Zoals ik al aangaf, gokte je ditmaal op 2 antwoorden tegelijkertijd. Telegramstijl of niet, provincie en/of stad … Soit.
Hoe zou je overigens zelf reageren als iemand in één antwoord een lijstje van mogelijke antwoorden zou meegeven in de veronderstelling dat dan het juiste antwoord er vast ook wel tussen zou zitten ? ’t Gaat niet om raden, maar om zoeken, preciseerde je onlangs nog …